Στρατηγική και το στρατηγικό μάνατζμεντ

Η λέξη στρατηγική, όπως έγινε αναφορά και στο πρώτο πόστ, προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη στρατηγία και στρατηγός.  Αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια του μάνατζμεντ, γιατί απαιτεί εκτός από πλήρη κατανόηση (και όχι μόνο γνώση) της θεωρίας, το πιο βασικό: άψογη εκτέλεση. Αρχικά ας δούμε τι αναφέρει η wikipedia για τη στρατηγική. 
Strategy, a word of military origin, refers to a plan of action designed to achieve a particular goal

In game theory, a strategy refers to one of the options that a player can choose. That is, every player in a non-cooperative game has a set of possible strategies, and must choose one of the choices.
Στρατηγική λοιπόν είναι το σχέδιο και η εφαρμογή του για την επίτευξη του στόχου. 



Στρατηγική και μάνατζμεντ
Τον 20ο αιώνα, η στρατηγική έχει αποτελέσει αντικείμενο για τις επιχειρήσεις, με τον όρο του "στρατηγικού μάνατζμεντ", η αρχη του οποίου "originated in the 1950s and 60s. Although there were numerous early contributors to the literature, the most influential pioneers were Alfred D. Chandler, Philip Selznick, Igor Ansoff, and Peter Drucker".
Σύμφωνα με τη wikipedia, Strategic or institutional management is the conduct of drafting, implementing and evaluating cross-functional decision making that will enable an organization to achieve its long-term objectives. 
Πιο απλά, ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων για την επίτευξη των στόχων του οργανισμού. 
Υπάρχει ένας καλύτερος ορισμός από το βιβλίο "Concepts in strategic management and business policy" (Wheelen-Hunger, 2010): Strategic Management is a set of managerial decisions and actions that determines the long-run performance of a corporation. 
To Στρατηγικό μάνατζμεντ σύμφωνα με τους αξιολογότατους δύο προηγούμενους κυρίους περιλαμβάνει 4 φάσεις:
  1. Την έρευνα περιβάλλοντος όππου συλλέγονται πληροφορίες
  2. Τη διαμόρφωση της στρατηγικής, όπου αναππτύσσονται τα πλάνα 
  3. Την εφαρμογή της στρατηγικής, όπου η στρατηγική εφαρμόζεται, και τέλος
  4. Την αξιολόγηση και τον έλεγχο, όπου παρακολουθείται η επίδοση. 
Ας δούμε πολύ συνοπτικά προς το παρόν τι είναι το καθένα: 
Έρευνα Περιβάλλοντος
Είναι η παρακολούθηση, αξιολόγηση, διάδοση της πληροφορίας από το εξωτερικό και εσωτερικό περιβάλλον σε ανθρώπους-κλειδιά ΜΕΣΑ στον οργανισμό. Η πιο απλή μέθοδος για αυτό είναι η SWOT. 
Διαμόρφωση στρατηγικής 
Η ανάπτυξη μακροχρόνιων πλάνων για το αποτελεσματικό μάνατζμεντ των ευκαριών και απειλών (που έχουμε από τη SWOT). Περιλαμβάνει την αποστολή, το στόχο, τις στρατηγικές και τις πολιτικές του οργανισμού. 
Εφαρμογή στρατηγικής 
Είναι η διαδικασία με την οπόια οι στρατηγικές και οι πολιτικές θέτονται σε δράση, μέσω των προγραμμάτων, των προυπολογισμών και των διαδικασιών. 
Αξιολόγηση- έλεγχος
Εϊναι η διαδικασία που παρακολουθούνται τα αποτελέσματα μέσω της επόδοσης και της απόδοσης. 

Παράδειγμα στρατηγικής είναι η Hewlett-Packard, όπου στην έναρξη της οι Dave Packard and Bill Hewlett "devised an active management style that they called management by walking around (MBWA). Senior H-P managers were seldom at their desks. They spent most of their days visiting employees, customers, and suppliers".
Το management by walking around συνδέεται με κάτι σοφό που αναφέρει ο W. Edwards Deming, ο Αμερικανός που έδωσε την ιδέα του quality management στους Ιάπωνες: "If you wait for people to come to you, you'll only get small problems. You must go and find them. The big problems are where people don't realize they have one in the first place."

Βιβλιογραφία για τη στρατηγική 


Διάσημα βιβλία με περιεχόμενο "πως να πετύχεις το σκοπό σου" είναι τα εξής: 
Chanakya's Arthashastra (3rd century BC), 
Sun Tzu's The Art of War, (China 2,500 years ago)
The book of five rings by Miyamoto Mushashi (1645)

Σχόλια

  1. Φίλε μου πολύ ενδιαφέρον το blog σου πιστέυω οτι θα σε ενδιέφερε να ρίξεισ μια ματιά εδω :http://epix-j-k.blogspot.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ηγεσία με όραμα

Εισαγωγικό στην ηγεσία